Duża część kierowców wcale się nie zastanawia nad tym, z czego się składa infrastruktura dróg i ulic, po jakich poruszają się codziennie. Owszem, oczywiście widzą światła czy znaki, ale już w jaki sposób są one przyczepione to już nie. A przecież tego typu wyposażenie ma ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy, ponieważ jest dzięki temu możliwość na sprawne sterowanie ruchem. Szczególnie to dotyczy sygnalizacji świetlnej, jaka przeważnie działa przez całą dobę, i niejednokrotnie musi obsłużyć kilka pasów. Sterowanie świeceniem świateł jest realizowane przy pomocy zaawansowanych algorytmów, jednak tak samo ważne jest to, jak zamontuje się je fizycznie. W końcu moduły świateł mogą nawet ważyć do kilku kilo, a są narażone na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych, w tym naprawdę mocne podmuchy wiatru. I to mocowanie musi być na tyle solidne, aby nawet przy silnych wichurach nic nie odpadło.
Z tego też powodu słupy sygnalizacyjne dedykowane do takich celów odpowiednio się projektuje, tak aby tę funkcjonalność, a jednocześnie bezpieczeństwo zagwarantować. Tego typu słupy zależnie od miejsca montażu będą miały różny wygląd. Jeżeli światła mają obsługiwać drogę o niewielkim ruchu, to w zupełności zamontować je można na pionowej rurze. Niekiedy ze względu na kwestie techniczne nie będzie takiej możliwości, i wówczas można zastosować wersję z poziomym wysięgnikiem. Takie rozwiązanie dobrze się też sprawdza w sytuacji, kiedy jezdnia posiadać będzie kilka pasów. Same wysięgniki mogą być skierowane pod skosem lekko do góry, albo też zupełnie poziomo. Niejednokrotnie na takich słupach montowane są różne dodatkowe elementy, na przykład czujniki ruchu, kamery czy nawet zwykłe znaki drogowe. Przy naprawdę szerokich ulicach wartą rozważenia opcją mogą być bramy sygnalizacyjne. Z uwagi na to że są one złożone z dwóch pionowych słupów i rozciągniętej pomiędzy nimi poprzeczki, to dają znacznie lepsze parametry wytrzymałościowe. Takie elementy produkowane są przeważnie z dobrej jakościowo stali, i dodatkowo zabezpieczone przed korozją.
+Tekst Sponsorowany+